سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 982701 | بازدیدهای امروز: 14| بازدیدهای دیروز: 40
درباره خودم

جواب سوالات
سجاد
لطفا سوال خود را در قسمت نظرات وبلاک راه فضیلت مطرح کنید..و در این جا پاسخ سوال خود را ببینید: آدرس وبلاک راه فضیلت: http://tavasool.parsiblog.com/
لوگوی وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات
لینک های دوستان
اشتراک
 

 

سوال:سلام حاج آقا من یه سوال از شما داشتم،من اسلامو قبول دارم ولی معنی بعضی از دستوراتشو درک نمیکنم مثلا این که چرا زنها باید رفتار بد شوهر تحمل کنند من خیلی روایات در این باره شنیدم . اینو گفتم چون به شخصه خیلی فکر میکنم و نمیتونم بعضی رفتارای همسرمو تحمل کنم چند دفعه تصمیم به جدایی گرفتم ولی نمیخوام پدر و مادر پیرمو عذاب بدم اونا طلاق خیلی بد میدونن مادر من هم خیلی پدرمو تحمل کرده خیلی بیشتر از من هنوزم پدرم اونطور که باید قدر دان مادرم نیست ولی بعد از اینهمه رنجی که مادرم کشید احترامش تو فامیل از همه بیشتره و من با خودم میگم خودمو واسه همسرم یه عمری پیر کنم که بعد از اینهمه جواب بده . . .  آخه این چه قانونیه ؟؟؟؟
نتیجه تحقیق نویسنده وبلاک راه فضیلت:
سلام علیکم ...ممنون از این که سوال خود را با وبلاک راه فضیلت درمیان گذاشتید و ببخشید کمی دیر پاسخ سوال شما را می دهم به خاطر این که در ایام محرم به تبلیغ و برگزاری جلسه های عزا داری امام حسین به مسافرت رفته بودم و جایی که بودم دسترسی به اینترنت نداشتم خلاصه از شما عذر خواهی می کنم ...اما جواب سوالات شما...

باید عرض کنم که اسلام هیچ گاه کسی را اجبار به تحمل سختی نمی کند و اگر در بعضی جاها مردم را تشویق به تحمل برخی از مسائل از جمله تحمل بد اخلاقی های شوهر کرده است به خاطر یک مساله مهم تر است و ان هم از هم پاشیده نشدن کانون خانواده است چون نزد خداوند هیچ کانونی گرامی تز از کانون خانواده نیست همان گونه که رسول گرامی اسلام می فرماید هیچ کانونی در اسلام برپا نشده است که نزد خداوند از کانون خانواده محبوب تر و عزیزتر باشد. و به خاطر همین مردها را تشویق به خوش اخلاقی کرده استو در روایت زیبایی ار رسول گرامی اسلام نقل شده است بهترین مردان امّت من کسانی هستند که نسبت به خانواده خود خشن و متکبّر نباشند و نسبت به آنان ترحّم و نوازش کنند و به آنان آزار نرسانند.
و یا در روایت دیگری از امام صادق این گونه نقل شده است که حضرت فرمودند:هرکس دوستدار ما خاندان عصمت و طهارت باشد به همسرش بیشتر اظهار دوستی می کند.
اگر مادر یا پدر فرقی ندارد از هم جدا شوند بچه ها هم از نظر عاطفی و هم از نظر اجتماعی ضربه می بینند و این اصلا خوب نیست این جا است که اگر یک نفر از خود ایثار نشان دهد و سختی های طرف مقابل را تحمل کند کارش نزد خداوند اجر و مزد بسیار زیادی دارد همان گونه که رسول گرامی اسلام می فرماید:سه گروه از زنان هستند که خداوند عذاب قبر را از آنان بر می‌دارد و حشر آنان با حضرت فاطمه ( س ) است :....دوم، زنی که بر اخلاق بد شوهرش صبر کند،...
خداوند این پاداش را به خاطر تحمل سختی های شوهر بد اخلاق به انسان می دهد همه ما به این دنیا امده ایم تا بتوانیم کوله بار خود را از ثواب ها پر کنیم و همیشه دریافت ثواب در برابر تحمل سختی ها می باشد همانند تحمل سختی گرسنگی در ماه رمضان،یا تحمل سختی جنگیدن در میدان جنگ علیه دشمنان و....
پس نتیجه این شد که اسلام کسی را مجبور نکرده است و نشانه اش هم این است که راه طلاق را باز گذاشته است اگر اجبار می کرد که راهی به نام طلاق قرار نمی داد ...امیدوارم که این دستور با توضیححاتی که خدمت شما عرض کردم درک شده باشد. در ضمن برای این که انسان بتواند بد اخلاقی های شوهر را تحمل کند باید راه کارهایش را بلد باشد برای این امر تحقیقی در این مورد خدمت شما نوشته می شود ان شاالله که مورد استفاده واقع شود ...
روش برخورد با شوهر بد اخلاق
بد اخلاق بودن یکی از صفات ناپسندی است که برخی از افراد به آن مبتلایند. اگر یکی از زن و شوهر یا هر دو، بد اخلاق باشند، خانواده به مشکلات عدیده‌ای مبتلا می‌شود. با این حال، رعایت یک سری نکات به ظاهر ساده، اما در واقع مهم، می‌تواند جلوی بد اخلاقی‌های طرف مقابل را تا حدود زیادی بگیرد :
1. یکی از بهترین راه‌کارها برای کنترل بد اخلاقی‌های شوهر، کنترل خود و سکوت است. در مقابل عصبانیت‌ها و بد‌خلقی‌های شوهر، خود را کنترل کنید. مواظب باشید در هنگام عصبانیت و بد اخلاقی او، عصبانی نشوید و حرف ناپسندی بر زبان نرانید.
پاسخ دادن و مقابله به مثل کردن، هیچ فایده‌ای جز شعله‌ورتر کردن خشم و بد‌اخلاقی شوهر و بدتر کردن وضعیت ندارد، و ممکن است باعث تصمیم گیری‌های غیر‌منطقی و غیر‌عاقلانه از سوی شما یا شوهرتان گردد و اوضاع را وخیم‌تر کند. در مقابل، سکوت شما زمینه تداوم یا تکرار بد اخلاقی‌های شوهرتان را از بین می‌برد.
2. در مقابل بد اخلاقی شوهر، شما خوش اخلاق باشید. به او محبت کنید و نشان دهید که دوستش دارید. از خوبی‌هایش تشکر کنید. هنگام ورودش به خانه به استقبالش بروید، به او سلام کنید و حالش را جویا شوید.
با دیدی مثبت به او بنگرید و فقط این خصلت را در او نبینید. صفات مثبت او، مثل اهل بذل و بخشش بودن، مهمان نوازی، تلاش و کوشش مداوم او برای رفاه خانواده را در ذهن تجسم کنید و او را به خاطر دارا بودن این خصلت‌های نیک تحسین کنید. خدماتی را که برایتان انجام داده به یاد آورید و به خاطر آنها از زشتی بد‌اخلاقی او در ذهنتان کم کنید.
گذشت داشته باشید. شوهرتان را به خاطر دارا بودن این صفت بد سرزنش نکنید. در موقعیت‌های دیگر، بد اخلاقی او را به روی خود نیاورید و طوری برخورد کنید که گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است. خوش اخلاقی شما، علاوه بر این که به شوهرتان درس خوش اخلاقی می‌دهد او را پیش خود خجالت زده کرده و به دست برداشتن از این عادت بد وا می‌دارد.
به او نشان دهید که حتی کارهای کوچک او و محبت‌های جزئی اش نیز برای شما مهم و پر اهمیت است. وقتی یک مرد ببیند همسرش توجهی به محبت‌های ولو جزئی اش ندارد بالطبع دیگر همه آن‌ها را قطع خواهد کرد. پس از این که یک شب شما را به پارک یا گردش برد و یا هدیه کوچکی خرید و یا در منزل به شما کمک کرد از او تشکر کنید و عمل او را ستایش نمایید. این کار او را وا می‌دارد تا توجه بیشتری کرده و دست به محبت‌های بزرگ‌تر بزند.
3. سعی کنید او را درک کنید. دریابید که او خسته، ناراحت و یا حتی مقروض است. برای عصبانیت او دلیلی بیاورید و با او مدارا کنید. اگر امشب بی حوصله و بهانه گیر است، دلیل بد اخلاق بودن او نیست، بلکه شاید به خاطر خستگی و مشغله کاریش است. به او کمک کنید تا حال عادی خود را باز یابد و در نتیجه دست از بد خلقی و بهانه جویی بردارد.
4. یکی از دلایل اصلی اختلافات خانوادگی و بد اخلاقی‌های مردان در خانواده، نارضایتی آنان از سطح روابط جنسی است. هیچ گاه بدون عذر خواسته مرد را برای آمیزش رد نکنید، حتی اگر که از دست او ناراحت هستید.
مردانی که از لحاظ جنسی توسط همسر خود ارضاء شوند از روحیه‌ای شاد و با نشاط برخوردار، و از بد اخلاقی و عصبانیت به دورند. با پذیرش خواسته مرد برای آمیزش او را عاشق خود نگه می‌دارید. او خود را مدیون شما می‌داند و تمام کوشش خود را برای انجام خواسته شما به عمل خواهد آورد.
5. فضای خانه را برای شوهرتان فرح بخش سازید. خانه آرام، تمیز و مرتب، غذای خوش مزه و آماده، و همسر زیبا و خوش‌رو بسیاری از بد اخلاقی‌های مرد را مرتفع می‌سازد.
6. همه ما یک سری عادت‌های بد داریم که کنار گذاشتن آنها بسیار سخت و گاه غیر ممکن است. بد اخلاقی نیز می‌تواند یکی از این عادت‌های بد شوهرتان باشد. با او سازگار باشید و با تندی و بد اخلاقی او مدارا کنید. مطمئناً شوهرتان نیز از طریق دیگر در صدد جبران این خوبی شما بر خواهد آمد. علاوه بر این که از این طریق، رضایت پروردگار را به دست می‌آورید.
پیامبر اکرم ( ص ) فرمودند :
« ثلاث من النساء یرفع الله عنهن عذاب القبر و یکون محشرهن مع فاطمة بنت محمد ( ص ) :... و امرأ? صبرت علی سوء خلق زوجها...
سه گروه از زنان هستند که خداوند عذاب قبر را از آنان بر می‌دارد و حشر آنان با حضرت فاطمه ( س ) است :....دوم، زنی که بر اخلاق بد شوهرش صبر کند،...
امیدواریم که با این انجام این توصیه‌ها بتوانید کانون خانواده‌تان را هرچه بیشتر گرم کرده و زندگی عاشقانه‌ای داشته باشید.
لطفا نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات وبلاک راه فضیلت بنویسید برای ورود به وبلاک راه فضیلت روی کلمه راه فضیلت کلیک کنید




نویسنده: سجاد(دوشنبه 90/9/21 :: ساعت 7:50 عصر)
نظرات ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ